GEREKLİ EVRAKLAR
2) Şube müdürü/müdürlerinin imza örneği/imza beyanı (Kamu kurum ve kuruluşlarınca veri tabanlarında tutulan imza kaydının bulunmaması veya kaydın temin edilememesi halinde, ilgililerin imzaları, fiziki olarak notere onaylattırılmak veya herhangi bir Ticaret Sicili Müdürlüğünde yazılı beyanda bulunmak suretiyle müdürlüğe verilir.) (1 adet asıl)
Yeni kimlik kartı ile yetkili olarak eklenen kişilerin imza örnekleri elektronik ortamda NVİ’den alınarak MERSİS veri tabanına kaydedilebilmektedir. Bu durumda olan yetkililer için fiziki imza beyanı talep edilmeyecektir.(4/3/2022 tarihli 72558467 sayılı Bakanlık Genelgesi)
3) Şube müdürlerinin bu görevi kabul ettiklerine ilişkin yazılı beyanları
Şirket/işletme adına imzaya yetkili olan kişilerin yetki kabul işlemlerinin elektronik ortamda yürütülebilmesi amacıyla MERSİS’te “Yetki Kabul İşlemleri” modülü oluşturularak devreye alınmıştır. Mersis üzerinden elektronik ortamda yetki kabulü yapılmışsa fiziki yetki kabul belgesi talep edilmeyecektir. (4/3/2022 tarihli 72558467 sayılı Bakanlık Genelgesi)
4) Fotoğraf (2 adet)
5) Kayıt yaptıracağınız şube için Vergi Dairesinden “GÖRÜNTÜLEME” belgesi (1 asıl – 1 fotokopi)
(Maliye Bakanlığı Vergi Daireleri Otomasyon Projesi (VEDOP) sisteminden elektronik ortamda temin edilemediğinden talep edilmektedir.)
6) Kayıt Beyannamesi (Odaya kayıt için)
Notlar
1-Merkezde faaliyet konusu ile aynı ise şube açılışı yapılmalıdır, farklı ise ayrı bir gerçek kişi merkez kaydı oluşturulmalıdır.
2-Şube Yetkilisi Yabancı Uyruklu İse;
–Varsa İkamet İzin Belgesi fotokopisi (1 adet ) veya adresi yurtdışında ise adresi gösterir beyan
–Tercüme edilmiş noter onaylı pasaport sureti (1 adet asıl – 1 adet fotokopi)
– Fotoğrafı (2 adet)
-Vergi dairesi potansiyel görüntüleme belgesi (1 adet asıl)
NOT: https://mersis.ticaret.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.