(DEVRALAN’IN TAMAMLAMASI GEREKEN BELGELER)
1-) Başvuru Dilekçesi (Firma Yetkilisi Tarafından İmzalanıp, Kaşelenecek, Gerçek Kişilerde Kişinin, Tüzel Kişiliklerde İse Temsil ve İlzama Yetkili Kişilerden Birinin Cep Telefonu Numarası Belirtilecektir.)
2-) Şahıs Firmalarında Kişinin, Taşımacı Tüzel Kişilik İse Firma Ortakları İle Temsile Yetkili Kişinin Adli Sicil Belgesi ve Kimlik Fotokopileri
3-) Tüzel Kişilerde, Firmayı Temsil ve İlzama Yetkili Kişi / Kişilerin İmza Sirkülerinin Aslı veya Noter Onaylı Sureti. (İmza Sirkülerinin Aslının veya Noter Onaylı Örneğinin, Talep Edilmesi Halinde; Aslı Görülmüştür Şerhi Düşülen Örneğinin Alınmak Suretiyle, İade Edilebilir.)
4-) Tüzel Kişilerde, Ticaret ve Sanayi Odası Faaliyet Belgesi (Belgede Taşımacının Unvanı, Adresi, Kayıt Tarihi, Çalışma Konusu / İştigali, Sermayesi ve Firma Ortakları Yazılı Olacak.)
Not: Tüzel Kişilerde, Unvan, Ana Sözleşme veya Oda Faaliyet Belgesinde Nakliyecilik İbaresinin Bulunması Zorunludur.
5-) Faal Vergi Mükellefi Olmaları Şarttır( Vergi Levhası Fotokopisi veya Vergi Mükellefiyeti Gösterir Yazı)
6-) Tüzel Kişiliklerin, Kep Adreslerinin Bulunması
7-) Tüzel Kişiliklerin, Ticaret Sicili Gazete Suretleri (Kuruluş, Güncel Adres, Ortaklık Yapısı, Sermaye, Unvan ve Yetkiliyi/Yetkilileri Gösteren Ticaret Sicili Gazetesi)
8-) Gerçek ve Tüzel Kişilerin Kendi Adına Kayıt ve Tescil Edilmiş En Az 35 Ton Azami Yüklü Ağırlığı Eşya Taşımaya Mahsus En Az 2 Birim Özmal Ticari Taşıtların Ruhsat Fotokopisi (Araçlar Vizeli Olacak)
(VEFAT EDEN ŞAHIS ADINA TAMAMLAMASI GEREKEN BELGELER)
1-) Dilekçe (Belgeyi devralacak şahıs memur huzurunda dilekçeyi imzalayacak)
2-) Eski K Belgeleri (Asılları)
3-) Satılan araç varsa noter satış sözleşmesi fotokopisi, hurdaya ayrılan varsa hurda belgesi mevcut araçların ruhsat fotokopisi
4-) Vukuatlı Nüfus Cüzdanı Örneği ( Nüfus Müdürlüğünden ) (Belgeyi devredecek ve devralacak kişiler aynı sayfada görünecek)
5-) Veraset ilamı aslı ve fotokopisi (Aslı görüldükten sonra geri verilecektir)
6-) Ölüm Belgesi aslı ve fotokopisi (Aslı görüldükten sonra geri verilecektir)
7-) Feragatname (Noter tarafından hazırlanacak Feragatname içeriğinde, ilgili veraset ilamında varis olduğu belirtilen şahısların devir edilecek belge üzerindeki hak ve menfaatlerinden bir kişi üzerine feragat ettiğini belirten ve feragatname içeriğinde devir edilecek belgeye ait; Belge numarası, veriliş-geçerlilik tarihi ve U-Net numarası içerir ifadenin bulunması gerekmektedir.)
Miras Yolu İle Devir Hakkında Mevzuatın; 21. Maddesi
(1) Bu Yönetmeliğe göre düzenlenen yetki belgesinin/belgelerinin sahibi olan gerçek kişinin ölümü halinde, yetki belgesinin/belgelerinin faaliyeti durdurulur. Faaliyeti durdurulan yetki belgesinin/belgelerinin kanuni mirasçıları, bu belgenin/belgelerin kullanımından kaynaklı oluşabilecek idari/adli yaptırımlara karşı yükümlüdürler.
(2) Birinci fıkraya göre faaliyeti durdurulan yetki belgesi/belgeleriyle ilgili olarak; ölen yetki belgesi sahibinin kanuni mirasçıları, yetki belgesinin geçerlilik süresinin bitim tarihine kadar Bakanlığa yazılı olarak başvurmaları şartıyla; yetki belgesi geçerlilik tarihi ile ölüm tarihi arasındaki gün sayısının, mevcut yetki belgesi cari ücretine düşen kısmı hak sahiplerine iade edilerek yetki belgesi/belgeleri iptal edilir ve bu çerçevede ücret iadesi yapılan kanuni mirasçılar yeniden bu belgeyle ilgili olarak, bu Yönetmeliğe göre herhangi bir hak iddiasında bulunamazlar. Ancak, birinci fıkraya göre faaliyeti durdurulmuş yetki belgesi/belgeleri kapsamındaki faaliyetlere devam etmek isteyen ve bu fıkraya göre belge ücreti iadesi yapılmayan mesleki saygınlığa sahip kanuni mirasçıların, yetki belgesinin yenileme süresinin bitim tarihine kadar Bakanlığa yazılı olarak başvurmaları kaydıyla:
a) Kanuni mirasçılar adına yetki belgesi yeniden düzenlenir.
b) Adlarına yetki belgesi düzenlenen kanuni mirasçılar, bu Yönetmelikte belirtilen şartlara, yetki belgesinin düzenlendiği tarihten itibaren 2 yıl içerisinde uyum sağlamak zorundadır.
c) Bu şekilde düzenlenmiş olan yetki belgesi süresinin, bu fıkrada belirtilen 2 yıllık süreden önce bitmesi halinde söz konusu yetki belgesi, mesleki saygınlık şartı haricindeki diğer şartlara bakılmaksızın yenilenir ve 2 yıllık süreden kalan süre yenileme işleminden sonra da devam eder.
(3) İkinci fıkranın (b) veya (c) bentlerinde belirtilen süre içerisinde, bu Yönetmelikte öngörülen şartların sağlanmaması halinde yetki belgesi iptal edilir.
NOT:
1-) Tüzel kişiliği haiz yetki belgesi sahiplerinin en az bir adet Orta Düzey Yönetici (ODY) veya Üst Düzey Yönetici (ÜDY) türü mesleki yeterlilik belgesine sahip olunması veya bu nitelikleri haiz kişi veya kişileri istihdam edilmesi (Söz Konusu Şartın, Yetki Belgesi Alınış Tarihinden İtibaren 6 Ay İçerisinde Yerine Getirilmesi ve ODY/ÜDY Belgesinin otomasyon sistemine işletmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde taşıt ilavesi, yenileme vb. onaya gönderilecek işlemler yapılamayacağı gibi, KTY’de bahsi geçen idari yaptırımlara da maruz kalacaklardır)
2-) Yetki belgesi için başvuranların en az, 2 birim taşıt ve 35 tonluk asgari kapasiteye sahip olmaları şarttır.
3-) Yalnız özmal taşıtlar kaydedilir.
4-) Yetki belgesi eki taşıt belgelerine, eşya taşımaya mahsus ticari taşıtlar kaydedilir.
(Belgeler Ticaret ve Sanayi Odasınca incelendikten ve düzenlendikten sonra devir işlemi için Ulaştırma Bakanlığı II. Bölge Müdürlüğüne gönderilecektir.)