GEREKLİ EVRAKLAR
1) Talep Dilekçesi
2) Kayıt Beyannamesi(Odaya kayıt için)
3) Şube müdürü/müdürlerinin 2 şer adet fotoğrafları
4) Şube açılışına ilişkin; noter onaylı Yönetim Kurulu Şube Açılışı Kararı (1 adet asıl – 2 adet fotokopi)
-Elektronik ortamda alınan kararların ayrıca notere tasdik ettirilmesine gerek yoktur.
5) Açılması Bakanlık veya resmi kurumların iznine veya uygun görüşüne tabi olan şubeler için bu izin veya uygun görüş yazısı
6) Şube müdürü/müdürlerinin imza örneği/imza beyanı (Kamu kurum ve kuruluşlarınca veri tabanlarında tutulan imza kaydının bulunmaması veya kaydın temin edilememesi halinde, ilgililerin imzaları, fiziki olarak notere onaylattırılmak veya herhangi bir Ticaret Sicili Müdürlüğünde yazılı beyanda bulunmak suretiyle müdürlüğe verilir.) (1 adet asıl)
Yeni kimlik kartı ile yetkili olarak eklenen kişilerin imza örnekleri elektronik ortamda NVİ’den alınarak MERSİS veri tabanına kaydedilmektedir. Bu durumda olan yetkililer için fiziki imza beyanı talep edilmeyecektir.(4/3/2022 tarihli 72558467 sayılı Bakanlık Genelgesi)
7) Ortak olmayan şube müdürlerinin bu görevi kabul ettiklerine ilişkin yazılı beyanları
Şirket/işletme adına imzaya yetkili olan kişilerin yetki kabul işlemlerinin elektronik ortamda yürütülebilmesi amacıyla MERSİS’te “Yetki Kabul İşlemleri” modülü oluşturularak devreye alınmıştır. Mersis üzerinden elektronik ortamda yetki kabulü yapılmışsa fiziki yetki kabul belgesi talep edilmeyecektir. (4/3/2022 tarihli 72558467 sayılı Bakanlık Genelgesi)
8) Yönetim kurulu kararlarında başkanın imzası bulunmuyorsa yönetim kurulu başkanından yönetim kurulunu toplantıya çağırdığına dair yazılı beyan alınır
NOT: https://mersis.ticaret.gov.tr/ adresinden elektronik başvuru yapmanız gerekiyor.